måndag 7 maj 2007

Spelat och M.

Har nu fått stryk av Luna, igen. Ren dumhet från min sida, det grundläggande skället var att jag glömt att ta med mina ork-nobar, min närstridsspeciallister. Inte kul när jag hamnade i närstrid med hans obehagligt sjuka och tuffa kaosdyrkare. Jag var förvånansvärt när att vinna i alla fall, och nästa strid som inte kommer att dröja så länge kommer att var än farligare för de falna kaoskrigarna. Måste komma ihåg att ta med mig konservöppnare när jag slåss med ”folk” i konservburkar. Näst strid är antingen mot Luna igen eller en tre vägs strid med Luna, Micke och jag. Space marins, Kaos marins och Orker, det kommer för mina orker att kännas som att tränga sig på i en familjefest, där alla hatar alla. Kan bli kul.

När det gäller Mordheim har jag inte gjort så mycket ännu, men fått massor med svar så det här kan nog bli något. Kan bli nödvändigt att göra en tunerring med utslagning så att det aldrig blir för många spelare på en gång, det beror på hur många som verkligen har tid att spela. Måste fixa en lista att skriva in sig i när man anmäler sig. Vad kan behövas i den, namn på spelare, namn på lag, typ av lag och så kontakt information? Någon som har någon bättre idé? Och bör man lägga upp den på nätet eller räcker det att ha en pappers lista i lokalen och hemma hos mig. Och så slutligen ska vi spela på torsdagar eller inte, det är en svår fråga?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Var rök kaos och orker samman nånstans då?

Lennart Jansson sa...

Luna skulle ta reda på det, Marins har bättre utrustning för sådant, typ kan läsa en karta.

khanmank sa...

Vad gäller kampanjen:

Namn, lagnamn, "team rating" och kontaktinfo räcker.

Sen har ju jag alla mina hus nere på lokalen så man skulle kunna lotta motståndare till varje vecka och sen kör alla samma scenario och med samma stadsdel typ. Sen bygger man och lottar om till nästa vecka. ELLER så kör man alltid 'kill em all' scenario typ

har man dvärgar med heavy armour mot skaven med no armourwhatsoeverneverhadneverwill och kör till 50% out så ligger råttorna på torsk direkt (erfarenhet...) men det kan vi jiddra om live istället för via blogg