onsdag 2 maj 2007

Projekt för sommaren

Jobbar lite på min blivande hemsida (http://www.loukonen.net/jansson/home.html men byter nog usl på den när den är klar), vet ännu inte exakt vad jag ska lägga upp där, så nu är det bara en bild och några sidor utan text. Lite bilder, något om mina intressen, kanske något som är bra för jobbsökandet? Mordheimsprojektet kanske ska ha en bit? Ett ytterligare projekt just nu är min mongol armé, tappade sugen på den för ett år sedan men är nu igång igen. Har börjat använda GWs nya täckande färger, det bjuder mig emot att erkänna, men de är bra. Det täcker riktig bra och kommer i färger som jag kan använda rakt av. Om jag ger mig lite tid ska det inte ta så lång tid att få färdigt en mongol armé, men innan man kan använda dem behövs det några hästbågskyttar, minst 18 stycken har jag kommit fram till. Det ger de två enheter som man minst måste ha och tillsammans med de tunga ryttare jag målat bör det räka för 1000 till 1250 poäng, vilket är vad man kan använda för lit slag. Kanske dags att damma av mina tidiga ruser, har nu en hög med dörrsköldar som jag skulle kunna använda för att ge de figurerna en mera slavisk känsla. Undra när jag ska få spela något historiskt miniatyrslag, just nu kör jag runt med mina galna fartdåra till orker och till sommaren blir det väl antingen Brittoner eller fantasy orker, och så Mordheim.

Inga kommentarer: