tisdag 24 april 2007

Till England

Dag 1 Torsdag : Resan
För att kunna åka 4.00 från Stockholm åkte jag ut till mina föräldrar på Djurö och fixade ett lån av bil.
Start något före tre. Upp kolla att allt är med, ut till bilen. Min första längre egna bilförd, kalt och frost. Efter ett tag har jag fått igång värmen och isen smälte så jag kan se, på väg mot sta´n. Värmdevägen känner jag till väl, men turligt nog är det inte så mycket traffik så här dags, ser bara tre bilar hela vägen in till Ålstäket. Sedan till korset vid Gustafsber och så ut på motorvägen, men första tur på motorväg, något mer traffik, ett par på samma sida som jag och några på väg ut. Det skulle vara rätt dumt att åka fast för fortkörning, även om klockan gör mig nervös, så jag håller lagligfart. Helt plötsligt är jag i sta´n och snart vid slussen, det går bra att manövera sig till pakreringsplatsen jag fått löfte om att låna av mitt förra jobb. Dricker te och äter frukost, har rätt gått om tid trotts allt. Gör bort mig och tappar en kopp te i förarsättet. När jag senarer ringer och varna far så säger han inget och missar vad jag sa, så det blir en till som får lida. Ställer in utflykts grejorna och går raskt bort till busscentralen, den öppanar visst redan 3.30. Går på bussen genom att ge mitt bokningsnummer, har inte vant mej ännu hur enkelt det är. Lyckas sova nästa hela vägen till Skavsta. På flygfälltet är det inte så svårt att tjecka in, det enda som är ett probelm är min salva för min knäskada, den låg så långt ner att jag var tvungen att packa upp den och vissa att den inte var en bomb, kunde fortfarnad ha varit annat farligt men bra att vet att man inte kommer att dö av en vätskebomb. Så på planet efter att ha väntat i en timme. In med öronproppar och så lite mer sömmn. Fram går det fort, bra att bara ha handbaggage. Är snart ute och sitter på tåget mot London med min färska tidning i handen.

Inga kommentarer: