onsdag 25 april 2007

Fredag Dag 2

Vaknar efter en rätt orolig natt, men känner mig inte trött. Upp för nio, frukost, en svensk familj bodde på samma ställe, brydde mig inte om att jag förstå svenska, inget roligt sagt. Tittad runt lite på lokal området, hittade en butik som såld riktig billiga väskor, så det blev en lite ryggsäck att ha som ”assultpack” med dagens alla inköp.
Hade bestämt träff med Charlie kl:10.30. Tar tåget till Tottenham Court rd går långsamt till B.M. alldeles intill hittar jag en seriebutik, med allt från Miller(Frank) till Jansson(Tove), men avstår från att köpa. Runt hörnet visar det sig ligga en av Londons två spelbutiker, hittar inget jag måste ha, så jag går över vägen in på B.Ms gård och sätter mig att vänta. Helt plötsligt ringer min mobil, jag tror naturligt nog att det är Charlie, men det är Eva som undra om jag vill med på lunch, men jag avstår efter som hon är i Uppsala. Där efter vänder jag mig om och upptäcker att Charlie har stått ett tag på trappan och väntat. Vi kollar först av museishoparna och sedan Assyriska bildreliefer. Så dra vi via Londons största modelaffär till Forbiden Planet och sedan en Manga butik. Några inköp senare tar vi tidig lunch på Pret och sedan tunnelbanan till Imp.war museum. Efter att ha passerat sjukhuset där Pinnochet arresterades är vi fram i det fördetta sinnessjukhuset. De har gjort om sedan jag var här 1994, mängder med krigsmaskiner står i stora hallen och ett antal utställningar om alla krig med brittisk inblandning efter 1815 och det är många. Special utställningen är den om kammofalge, både i krig och mode. Efter att under våldsamma samtal långsamt gå runt har vi och snart är klockan mer än vi trott, tid för eftermiddags te. Så går vi och kollar museishopen, där helt plötsligt får jag ett sms från Peter som undra över Chalries nummer, ingen mer information dyker upp, vi förmodar att det betyder att han kommit till staden. Där efter åker vi in till staden och delar på oss, vi ska mötas vid nio nästa dag. Jag köper lite kläder på Oxfordsrt. Kalsonger med text och några t-shirts, kan var bra att ha. Så åkte jag till vandrarhemmet och lastad av vad jag köpt, gick därefter och kollade vad som gick på den lokal mega-bion, beslöt mig för ”The Pathfinder”, en vikigar i Amerika film. Helt enkelt en kraftig underlig och dålig film. Vikigarna på sina däckade långskepp, med slavroddare, har gett sig uppgiften att etniskt rensa amerikas kust. En vikinga pojke överlever något slags katastrof, och tvingas sedan leva som indian, där med blir han god. När vikingarn kommer tillbaka för mer etniskrensning upptäcker de hans by och dödar alla där, utom den blonda indianen som är ut och jagar. Han blir inte helt oväntat arg och sedan handlar resten om hans hämnd. Vikingarn ser ut som orker, låter som orker, handlar som orker medan indianerna talar engelska. hela filmen är ny inspelning av den samiska filmen "vägvisaren" och den är fullständigt onödig, ren tut roande dålig i bland.
När film var klar drog jag mig tillback till min bädd och somnade.

Inga kommentarer: