torsdag 1 november 2007

Vem är bästa X-mannen

Jag har läst lite X-men, som vanligt. På något sätt tycker jag om dem, vet inte alltid varför. Funderad lite på vad valet av favorit i x-men säger om en. Den valigaste favoriten är ju Wolverine, den verkligt mystiska och farliga främligen. Jag känner någon som håller på Storm, hon har både stor makt och visdom och ibland klädsmak, speciellt när hon leder Morlock, andra tycker om Nightcrawler.

Joss Whedon http://whedonesque.com/ har skrivit några av snitt och ger min favorit Kitty lite mer utrymme, Katherine "Kitty" Pryde också känd som Shadowcat. Hon kan vid första ögonkastet verka vara en tönt, hennes superkraft tillåter henne att passera oskadd genom solida material samt att promenera på luft. Men dels är hon tuffare än man först märker och dels är kraften riktigt farlig om man tänker sig för hur man använder den. Den som läst den engelska spinn-offen på x-men Pendragon Knights fick också reda på väldigt mycket mer om bland annat hennes judiska rötter. Men det är väll inte så många som gjort det, jag tror inte den publicerats utanför UK, men det var den som fick mig att bli x-men fan. Jag vet inte om jag kan ge någon djup tolkning av varför jag tycker om Shadowcat, men kanske för att hon dels är en typ av flicka jag tycker om. Hon verkar vanlig och ofarlig men är inte alls det. Och dels för att hon har drag som jag känner igen i mig själv, det att folk i bland glömmer bort vad jag kan och hur farlig jag är. Och att det inte så sällan känns som folk kan går rakt genom mig utan att reagera.

Men varför kan inte ni kär läsar berätta om vem ni tycker bäst om:
Vem tycker du bäst om?
Här är några till att välja på Rogue, Rachel Summers, Dazzler, Psylocke, Longshot, Forge, Thunderbird, Colossus, Sunfire, Banshee, Professor Xavier, Cyclops/Scott Summers, Angel/Warren Worthington III, Beast/Hank McCoy, Iceman/Bobby Drake, Marvel Girl/Jean Grey/Phoenix, Cable, Jubilee och Gambit. Och så på senaste tid Emma Frost, Sage, Chamber, Northstar, Husk, Warpath, Caliban, Hepzibah, X-23 och Omega Sentinel. Plus troligen några till som man kan räkan in så det finns att välja av.

Och här är var jag just kommit till; This period included the resurrections of Psylocke and Colossus, the(temporary)death of Jean Grey and the start of a relationship between Cyclops and Emma Frost, who became the new leaders of the Institute.

Inga kommentarer: