fredag 1 juni 2007

Vad som jag kan leka med!

Var och kollade vad jag hade i lokalen, mer än jag vill tänka på när det gäller figurer. 15-mm från DBM tiden på 90-talet, högar, lådor mängder. Sedan en stor mängde av 20-mm plastfigurer, målad och använda några gånger som 30-åriga krigets figurer. men det som känns mest aktuellt är 25/28mm stora figurer och där har jag en flera arméer.
Orker både WH40K space orcs och Warhammer fantasy orcs.
En kaos marin armé, rätt stor men med endast en enda GW figur. Har aldrig använt den till något, kanske skulle man testa den mörka sidan?
Imperiet till warhammer, en rätt stor armé som bara blivit målad, skulle var kul att spela någon gång.
Vikningar, helt klar nu och använd i Mickes kampanj. Min mest använda armé, i alla fall av de historiska, rymnd orkern har används rätt så mycket, för att inte tala om mina motorcykel orker.
100-års kriget, engelsmän, stor och mera på gång använd en enda gång.
Alexanders armé, kan ställa upp ca 4000 poäng både i form av en tidig och en sen armé. Och använd en enda gång.
Kolonialt 1800-tal, aldrig använd kanske för få att få en armé av, men skulle verkligen villa testa något av alla system som finns.
Ibland finner jag det var slöseri med tid att spela vanlig spel, när man kunde spela miniatyr-slag.

Inga kommentarer: