söndag 27 januari 2008

Födelsdag

Det torde var riskfritt att bjuda in alla som läser det här till min födelsedag. Den kommer att firas samma dag jag fyller år. Det vill säga söndagen den tredje februari 2008 i mitt hem med start kl. 1500. Mängden semlor är begränsad, liksom antalet sittplatser men det brukar gå bra. Jag har funderat ett tag på vad jag önskar och här är en lista med motivationer. Jag räknar inte med att få allt eller en gång något av allt som står här ;)

Blade Runner: Ultimate Collector´s Edition
Alla tänkbara varianter av den filmen i en box, vill ha, men kommer jag någonsin att titta igenom alla varianter?

Rom andra boxen. Som tv-serie var box ett inte dålig, det är ju en historia som alla känner till. Eller hur, inga som tvekar om Octavianus titel som vuxen?

"Dagens väktare" (Släpps i Sverige den 31/1) En intressant skräck/vampyrfilm från Ryssland och del, "Nattens väktare" ett var ju riktig bra, vill se slutet.

Age of Brons, seriealbum i tre dela än så länge, om Troyas fall. Snygg och med rätt bronsålderskänsla för oss som har en arkeologisk idé om hur det såg ut i Ilion innan Akajerna bränd staden. Och vet ni inte vilka de var och vad som binder samman Ilion och Troja, så är det ert problem inte mitt.

Afro Samurai (Studio Gonzo) vansinnigt intressant anima med Samuel L Jackson som röst och därtill lär den vara bra.

The Umbrella Academy. Kul titel, ska vara en bra serie också.

Electronic Arts serien Battlefield, speciellt det senaste spelet. Har spelat mycket lite av den typen av spel ock skulle vilja pröva på.

The Orange Box (Pc-spelen) Massor med dataspel, som jag inte spelat och inte tittat på, om jag får tid skulle jag vilja försöka.

Musik, överraska mig, jag tycker om mycket, står ut med nästa allt utom svensk dansbandsmusik, som gör mig fysiskt illa månde. Jag hänger inte riktig med i vad som är nytt och bra så allt är välkommet.

Sedan finns det mer som jag vill ha, "Star Wars" och "Axies and Allieds" samlarminiatyrer. Rätt så mycket GW figurer, sällskapsspel och krigspel.

Copyright (c) Lennart Jansson.
Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document
under the terms of the GNU Free Documentation License

Inga kommentarer: